آشنایی با سامانه پدافند هوائی (M247 (Sergeant York
 
در اواخر دهه هفتاد یک سلاح ضد هوایی خودکششی 35-40 میلی متری در امریکا تحت توسعه قرار گرفت. این پروژه تحت برنامه DIVAD پیگیری شد تا برای جایگزینی M 163 vulcan SPAAG های فرسوده استفاده شود. بخش هوایی کمپانی فورد از بین دو گزینه برای اجرای تمام عیار بخش مهندسی پروژه DIVADانتخاب شد.
 
در 1981 این سیستم توپخانه تحت عنوان M247 Sergeant York به خدمت ارتش امریکا در آمد. در همان سال 12 دستگاه سفارش داده شد. در نهایت 618 واحد سفارش داده شد گرچه فقط 50 دستگاه تولید گشت. بودجه این پروژه در سال ا1985 به علت نارضایتی از عملکرد و مشکلات فنی قطع شد. علت اصلی قطع پروژه برد ناکافی برای درگیری با اهداف هوایی بود البته سرعت حرکت کم و مشکلاتی با سیستم ترکنیگ رادار ها به علل قطع بودجه اضافه شد. M247 مدتی بعد از خدمت بازنشسته شد . 
 
 
 
M247 کاملا با توپهای ضد هوایی 40 میلی متریه شرکت ساب بوفورز سوئد هماهنگ شده و نرخ اتش این توپ ها افزایش یافته بود و واحد ها می توانستد در حال حرکت با دقت شلیک کنند . 
M247 از HE و HE-FRAg ها برای انهدام اهداف هئوایی و از AP ها برای انهدام اهداف زرهی زمینی استفاده می کردند . مجموعا 580 گلوله حمل می شد و بارگزاری مجدد مهمات 15 دقیقه زمان نیاز داشت . 
  
 
این آتشبار با رادار های AN/APG-68 شرکت وستینگ هاوس هماهنگ شده بودند این رادار مدل تغییر یافته از رادار های جنگنده های اف 16 بود که بردی معادل 40 کیلومتر داشت . این توپ ضد هوایی یک فاصله یاب لیزری و یک سیستم کنترل اتش دیجیتال برای افزایش دقت در هدف گیری ها همراه داشت اتاقک زرهی این اتشبار در مقابل گلوله های ضد زره سبک مقاوم بود در حالی که برجک ان صرفا در مقابل ترکش خمپاره ها و گلوله های سلاح های سبک انفرادی مصون بود .
 
فرمانده ، مسئول مسلسل و راننده کاربران این اتشبار بوده که از حملات ش م ر در امان بودند اتشبار از شاسی تانک M48A5 استفاده میکرد که نیرویش را از موتور دیزلی AVDS-1790-2D میگرفت نیرویی معادل 750 اسب بخار .این موضوع که این اتشبار فقط 48 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد نمی تواند صحت داشته باشد چون در این صورت این سلاح نمی توانست پا به پای ابرامز ها و برادلی ها حرکت کند در حالی که برای محافظت از انها ساخته شده بود . 
 
مشخصات کلی : 
کشور سازنده : امریکا 
شرکت سازنده : Ford Aerospace 
سال ورود به خدمت: 1981 
خدمه: 3 نفر 
وزن : 54.4 تن 
طول: 7.67 
عرض : 3.63 
ارتفاع: 3.42 
تسلیحات : 
دو توپ 40 میلیمتری با نرخ اتش 600 گلوله در دقیقه و برد موثر 4 کیلومتر 
پیشرانه : Continental AVDS-1790-2D با حداکثر توان 750 اسب بخار 
حداکثر سرعت : 48 کیلومتر 
حداکثر  برد : 12.5 کیلومتر 
شعاع عملیاتی : 500 کیلومتر 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط ADOLF
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +